els 8 néts

"Viure és envellir" ¡Força! Endavant sempre!

dissabte, 18 d’octubre del 2008

poema J:V:Foix


SOL, I DOL

Ver és _em dic quan soliu per la duna
Despull la ment i em trop _, que l’acollença
De tantes mans sense do i remença
M’obra deserts en la terra comuna

Per què sovint, entre fonolls i lluna,
En nits flairants que la mar clara agença,
Deman a Déu si el Tot és aparença:
M’ignor a mi, i menyspreu la fortuna.

Dic: _La mar, és? I tu? ¿I la platjola
On fórem u? I el calabrot, i el bot?
Àvid de cants n’oblit el primer mot.

Sol entre tants i entre tants jo, tu, sola!
Orb entre llums, als segles só present;
Sord entre sons, a l’hora d’ara absent.
.
(un cinc estrelles) *+*+*+*+*+

(Frases d’en Foix d’altres versos o poemes)
.
-Ans el present; i amb ell, l’hora i el lloc...
-Viure l’instant i obrir els ulls al demà...
-Entre negrors veig mil camins oberts...
-Me exalta el nou i m’enamora el vell...

Despull la ment i em trop _, que l’acollença
De tantes mans sense do i remença
M’obra deserts en la terra comuna

-Ens cal veure i saber donar-li valor el que tenim al nostre costat? l’acollença!
-Sobretot en dies d’hores baixes. En dies, que són materialment destrossats per els batzacs que la vida ens dona Viure l’instant!
-Conformitat per el que la vida ens depara Entre negrors veig mil camins oberts!
-Ulls vius! Ans el present; i amb ell, l’hora i el lloc

Llegint a Foix:
M’adono de lo reconfortant que pot ser. Hi poder trobar-hi un xic de consol...
N’he escollit unes frases, estant incloses dins els versos o poemes d’en Foix.
A mi m’han agradat, si més no, son frases reals i ens donen en que pensar?

dissabte, 18 / octubre / 2008
.........rofrofjosep és
jrrof
.