els 8 néts

"Viure és envellir" ¡Força! Endavant sempre!

diumenge, 26 d’octubre del 2008

ELA "LA GRAN DESCONEGUDA"

“La decisión de Manel”

Des del meu blog vull agrair a Informe Semanal de TVE el reportatge amés aquet cap de setmana “La decisión de Manel” Un cas dur, molt dur i a la vegada emocionant! Humà! Convincent i convençut en Manel va escollir prescindir d’ajudes en la seva malaltia degenerativa l’ELA esclerosi lateral amiotròfica desconnectant-se de l’aparell que l’ajudava a respirar, posant fi diguin-ne “plàcidament” a la seva esgotadora vida.

Casos com aquests emmalaltits d’ELA niant per tot el país, però no es coneixen, som pocs els elàtics i som masses a la vegada a "Catalunya uns 500 a Espanya uns 5.000"

Penso que la divulgació en un medi tant poderós com l’Informe Semanal TVE ha col·laborat en la seva divulgació, perquè es coneix-hi i no sigui “La gran desconeguda” En Josep és una persona que viu i conviu em una ELA de fa 2.725 dies o set i pico d’anys, des de fa molt de temps m’he atrevit a catalogar-la com “LA GRAN DESCONEGUDA”

En Manel feia bona cara” jo faig bona cara” i quant amb pregunten ¿com estàs? sempre contesto què... “Estic en el millor del pitjor possible” i que soc de la collita del 2001

Aquet link us acostarà al colpidor video del humà i valent Manel. rtve.es/television - Vídeos - Informe Semanal: La decisión de Manel
.
rofrofjosep és jrrof
*******
Versión en castellano “La decisión de Manel”

Desde mi blog quiero agradecer a Informe Semanal de TVE el reportaje pasado este fin de semana “La decisión de Manel” Un caso duro, muy duro i a la vez emocionante! Humano! Convincente i convencido en Manel escogió prescindir de ayudas en su enfermedad degenerativa la ELA esclerosis lateral amiotrófica desconectándose de la aparato que le ayudaba a respirar, dando fin diluimos “placidamente” a su sufrida vida.

Casos como estos enfermos de ELA hay por todo el país, pero no se conocen, son pocos los eláticos y son demasiados a su vez en "Catalunya unos 500 en España unos 5.000"

Pienso que la divulgación en un medio tan poderoso como Informe Semanal TVE ha colaborado a su divulgación, por qué se conozca i no sea “La gran desconocida” En Josep es una persona que vive i convive con una ELA de hace 2.725 días o siete i pico de años, des de hace mucho tiempo me he atrevido a catalogar la ELA como “LA GRAN DESCONOCIDA”

En Manel hacia buena cara” yo hago buena cara” y cuando me preguntan ¿como estoy? siempre contesto qué...“Estoy en lo mejor del peor posible” y que soy de la cosecha del 2001.
.
Este link os acercara al fuerte y a la vez humano video del valiente Manel.