els 8 néts

"Viure és envellir" ¡Força! Endavant sempre!

dimecres, 2 de juliol del 2014

segón e-mail a una amiga

(((segón e-mail a una amiga contestant el seu))), m’ha fet il·lusió rebre el teu primer e-mail. 

Deixem dir com et veig jo, creient, dinàmica, amant de la natura i coses senzilles, capaç d’emocionar-te amb una planta o una flor. Dit això faig us del refranyer per dir-te “quí vol presumir ha de patir” encara que les teves dents ben segur no és la seva substitució per presumir, si me higiene i mossegar amb força. Jo la tinc bastant bé, però hi ha una peça del darrera que sempre se mi fica el menjar i amb molesta, uso aquets escuradents moderns per treure el menjar.
Ànims, tu pots, animat a fer anar el blog, sempre serà teu i perdurarà en el temps, no com el Facebok que va molt de pressa i s’amaga enseguida.

La VIDA! està construïda per etapes, una absorbeix o amaga l’altre, l’etapa que amb toca viure és especial, malgrat patir una malaltia de fa tretze anys, no amb sento malalt, vaig amb la cadira elèctrica sense pensar que havia caminat, o haver conduit tota classe de vehicles, o haver anat amb bicicleta durat molts d’anys (miratges el desert, en somnis encara la pedalejo). He dit “que no amb sento malalt” ans una persona que conviu amb una malaltia. La força per VIURE! és la meva força. Gaudeixo de petites coses, com mai ho havia fet, una simple ombra em pot omplir de plaer e inclòs la meva. A la plaça els avis més grans que jo i natius garriguencs, me esperen cada dia, m’ha costat comprenguessin la meva ELA, ara però respecten el meu filet de veu o la petita pols que aixeca el vent o les meves ganes de parlar (a vegades la meves paraules son intel·ligibles) com el basquet els demano temps i expresso el que els vull dir, ells posant atenció i silenci, el cas es molt d’agrair. Quant fa dies que no em veuen pregunten un a l’altre “l’has vist”.  

Inclòs he aconseguit que els marroquins amb saludin i algunes marroquines, a prop de casa acudeixen al temple o mesquita per resar i no tots però ens saludem. Això tant simple, amb fa tremendament FELIÇ!

Aquestes petites coses omplen la VIDA! rodejat dels vuit nets, els quatre fills, la dona, es pot dir que soc tremendament independent i com no pot ser d’una altre manera un xic més FELIÇ! al sentir-me per ells volgut i arropat.

e-mail a una amiga amb el teu permís, aquestes paraules les penjaré al blog, obviant el nom per descomptat i traduït al castellà, doncs soc seguit per molta gent de aquesta parla. 

Abraçades i força a la VIDA!

Josep












fotos: observant l'entorn de Llanars,
 la passada revetlla de Sant Joan 
per jrrof

1 comentari:

Josep Rof Rof ha dit...

(((segundo e-mail a una amiga contestando su))), me ha hecho ilusión recibir tu primer e-mail.

Déjame decir-te cómo te veo yo, creyente, dinámica, amante de la naturaleza y cosas sencillas, capaz de emocionarte con una planta o una flor. Dicho esto hago uso del refranero para decirte "¿quién quiere presumir tiene que sufrir" aunque tus dientes seguro no es su sustitución por presumir, si para más higiene y morder con fuerza. Yo la tengo bastante bien, pero hay una pieza trasera que siempre se me mete la comida y molesta, uso estos palillos modernos para sacar la comida.
Ánimo, tú puedes, animado a manejar el blog, siempre será tuyo y perdurará en el tiempo, no como el Facebok que va muy deprisa y se esconde enseguida.

La VIDA! está construida por etapas, una absorbe o esconde el otro, la etapa que con toca vivir es especial, a pesar de sufrir una enfermedad hace trece años, no con siento enfermo, voy con la silla eléctrica sin pensar que había caminado, o haber conducido toda clase de vehículos, o haber ido en bicicleta durado muchos años (espejismos el desierto, en sueños todavía pedaleo). He dicho "no con siento enfermo" sino una persona que convive con una enfermedad. La fuerza para VIVIR! es mi fuerza. Disfruto de pequeñas cosas, como nunca lo había hecho, una simple sombra me puede llenar de placer e incluso la mía. En la plaza los abuelos mayores que yo y nativos garriguencs, me esperan cada día, me ha costado comprendieran mi ELA, pero ahora respetan mi hilo de voz o la pequeña polvo que levanta el viento o mis ganas de hablar (a veces la mis palabras son inteligibles) como el baloncesto les pido tiempo y expreso lo que les quiero decir, ellos poniendo atención y silencio, el caso es muy de agradecer. Cuánto hace días que no me ven preguntan uno al otro "lo has visto?".

Incluido he conseguido que los marroquíes con saluden y algunas marroquíes, cerca de casa acuden al templo o mezquita para rezar y no todos pero nos saludamos. Esto tan simple, con respecto tremendamente FELIZ!

Estas pequeñas cosas llenan la VIDA! rodeado de los ocho nietos, los cuatro hijos, la mujer, se puede decir que soy tremendamente independiente y como no puede ser de otra manera un poco más FELIZ! al sentirme por ellos querido y arropado.

e-mail a una amiga con tu permiso, estas palabras las colgaré en el blog, obviando el nombre por supuesto y traducido al castellano, pues soy seguido por mucha gente de esta habla.

Abrazos y fuerza a la VIDA!

Josep