els 8 néts

"Viure és envellir" ¡Força! Endavant sempre!

diumenge, 6 de juliol del 2014

en diem vida

ninot trencat,
m’invento cada dia
maneres noves de compondre’m

estimo el que no tinc
i em neguiteja córrer rere el nou,
paraula o cos, i desitjar-lo encara.

raurà el secret de viure a perseguir
les coses que s’escapen
enllà del que guardes
a toc de cor o seny?

serà abocar-se ulls cecs
al nucli d’un desig esmunyedís,
desmai i afany?


de tot plegat en diem vida?

Francesc Garriga Barata


 a Llanars integrat al poble, hi ha un solar on les eugues pareixen i crien els poltres, casi bé poden jugar a la pista. Sàvia natura. Josep


la nit refreda a poc a poc,
fredor d’espill.
la veu que sé més meva.

cap to punyent, però, cap to covard.

a la finestra de la mort
la mà que escanya els dies
vacil·la a l’alba.


i el seny em força al goig d’un dia més.