els 8 néts

"Viure és envellir" ¡Força! Endavant sempre!

dilluns, 29 de desembre del 2014

uns poemes

acomiado l'any recordantuns poemes i unes frases

Memento
La vibració de la nevera,
el crepitar del termo de gas,
el pols del rellotge, a la lleixa,
l’aigua per les canonades,
ella adormida profundament
i jo que m’hi acostava perquè
el vel del seu son cobrís
tot el meu desvetllament.
Braços que comunicàvem
en un  monòleg senzill
com de matinada el respirar
de les cases centenàries,
com les notes tan lacòniques
que el matí ens deixàvem
primer l’un i desprès l’altre.
Gabriel Planella 
***
Tarda
Un paisatge acabat d’envernissar:
grisos els cels d’aigua; griso i prou
els ulls de la duració. Ara, al parc,
hi ha paraigües estampats amb lloros
i *galahs, i fons que s’apaguen.
I hi ha cartes que s’escriuen a algú
perdut en un estiu i que no sap.
Aquesta tarda em pregunto on arriben
els que s’amaguen d’una doble vida,
i per què vaig trobar-lo quan ja no vivia
entre els meus. (Així ho diuen; vaig
anar-me’n sense haver sabut qui són.)
m’ho pregunto quan de res no serveix.
Tard. Aquesta tarda. D’on ve, tarda?

Mescal Gabriel Planella

&&&
los sueños
el tronco de las palabras.
son lejos de casa, demasiado lejos de mí.
jrrof
01/20/2014
&&&
Cada mot és un món
amb rius i mars i pobles,
o un vidre trencadís,
o una cambra en silenci.
• Miquel Martí i Pol, Autobiografia (1984)
&&&
Corre la gent a cobert,
va fugint de la tronada.
I de la pluja que ens està caient.
jrrof
Corre la gente a cubierto,
va huyendo de la tormenta.
Y la lluvia que nos está cayendo.
jrrof
&&&
Soy el principio y soy el fin. Existo.
Sóc el principi i sóc la fi. Existeixo.
&&&
A "CanXic" un projecta jove amb molta empenta!
moixigangues i capritxets
&&&
Trenta dies té el novembre i l’abril, juny i setembre; 
tots els altres trenta-un i el febrer vint-i-vuit.
Treinta días tiene noviembre, con abril, junio y septiembre;
 veintiocho tiene uno, y los otros treinta y uno.
&&&
Ser, voler, fer..............Fixa't-hi: WhatsApp  Papanates
Contribuïu-hi!---Xurra, xamba, potra, llet i xiripa
&&&
LA SOLIDARITAT NO DEGENERA.
&&&
NUEVO FORO URAL NO CORRER SÍ RECORRER
&&&
Unitat Funcional d’Esclerosi Lateral Amiotròfica 
i altres malalties de la motoneurona (UFELA)
&&&
L’expressió tocar ferro, d’origen medieval, significa 
“prevenir-se contra la mala sort, contra la desgràcia, contra l’infortuni”.
&&&
I aquest paràgraf, que n'hi ha per sucar-hi pa: dies i olles curen les coses
&&&
Quins estranys viaranys segueix el seu pensament?
  Coneixia totes les tresqueres i dreceres de la regió.
   Aquelles tresqueres són de molt mal pujar.
&&&
“Pasear en soledad con la silla y sentirse acompañado”
“Pasear volando, creyéndose ser un pájaro con silla”
"Passejar en soledat amb la cadira i sentir-se acompanyat"
"Passejar volant, creient-se ser un ocell amb cadira"
&&&
CAU ES SOL DE S’HORABAIXA
DINCS EL MEU COR,
TOHOM S’ESTIMA I JO ESTIM TOTHOM.
“Somnio en mil llocs on no hi ha escales” jrrof
&&&
 Aries 21-03/20-04 
Expressaràs les teves idees amb claredat i seràs influent en qualsevol activitat grupal. És el moment de demanar el que desitges.

«Estic trist per (ser) inelegible. No puc trobar on quedar-me»
&&&


el nou any, just és un bebe 2015